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© Greg Mirzoyan

Photographer & Director
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* Represented by Amu Darya & Haytham Pictures
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Photographe & Réalisateur
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* Représenté par Amu Darya & Haytham Pictures
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Border checkpoint of Sultan Ishkashim. Registration office. My official photograph is required by the authorities of the Badakhchan Province | Afghanistan / Poste frontière de Sultan Ishkashim. Bureau des enregistrements. Ma photo officielle est réclamée par les autorités de la province du Badakhchan | Afghanistan

[En]
Kares Le Roy has spent the last six years traveling and photographing in Persia and Central Asia. He now spends more time in these little-known regions of the world -which became his favorite pictorial field- more than in his native country. At 34, he has already accomplished important projects such as two books, one short film and a documentary. Collaborations with Doctors without Borders, l’Équipe Magazine and National Geographic have brought him a certain recognition, yet it is the power of the portrait of a grandmother - the radiant icon of the cover of his first book - that resonates most strongly.
 
For his new project he has traveled 16 months in a cargo van with a visceral commitment and unwavering will for this timeless testimony, to let it live beyond the circuits of his memory cards. This obstinacy gave birth to a book: Ashayer - nomads in Persian - in which Kares narrates his immersion in the tribal world. Between Iran and Afghanistan the photographer - nomadic in his own way -  indeed enmeshed himself with different surviving ethnic groups of these regions. He utterly dived in their lifestyle. His book is an artifact of cultures that tend to vanish in our globalized world of the 21 century.

[Fr]
Kares Le Roy a passé ces six dernières années à voyager et à photographier en Perse et en Asie Centrale. Ces régions peu connues du monde, où il passe désormais plus de temps que dans son pays natal, sont devenues son territoire de prédilection. A 34 ans, il a déjà à son actif des projets conséquents : 2 livres, 1 film court et un documentaire. Et, bien que des collaborations avec Médecins sans frontières, l’Equipe Magazine ou le National Geographic lui aient apporté une certaine reconnaissance, c’est surtout le portrait d’une grand-mère, icône rayonnante de la couverture de son premier ouvrage, qui a marqué les esprits.
 
Son nouveau projet aura nécessité 16 mois de voyage en van, un engagement viscéral et une volonté inébranlable pour que ce témoignage intemporel quitte enfin les circuits de ses cartes mémoire. De cette obstination est né un livre : Ashayer - nomades en persan - dans lequel Kares raconte son immersion dans le monde tribal. Entre l’Iran et l’Afghanistan, le photographe, nomade à sa manière, s’est en effet mêlé aux différents groupes ethniques survivants dans ces régions ; il s’est imprégné totalement de leur mode de vie. Son livre se veut un tableau mémoriel d’une culture qui tend à se dissoudre dans le monde globalisé du XXIème siècle.

© Lucas De Abreu


French interview


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